11 Ocak 2011 Salı

Coşkun Ekim


Transferlerle ilgili bir yazı yazmak için bloga girdim ki baktım zaten konuyla ilgili genel bir yazı girilmiş.Hemen isimlere yöneldim ve evet, ben haberi ilk okuduğumdan bu yana değişen bir şey olmamış ve Coşkun halen kadroda.Malum gün geçmesin ki bir haber gelmesin kulaklarımıza, gözlerimiz bir haber okumasın; kimisi aninden gönderiliyor, kimisi kampı terkediyor.Demirspor hareketli,sahaya yansıması dileğiyle.

17 Kasım 1991 Londra doğumlu bu genç çocuk Tottenham Rezevr takımında oynamadan önce İngiltere'de Pazar Ligi denilen amatör takımların pazar günleri mücadele ettiği ligin takımlarından Broadwater Farm forması giymiş. Broadwater Farm doğu Londra'da yer alan bir çiftlik kesimi.Bölgede Kürtler, Somalililer ve Kongoluların, İngilizlerle beraber yaşadığı belirtiliyor.

İngiltere Pazar Liginden bir maç görüntüsü

Neyse konumuzdan sapmayalım, böylesine karmaşık demografik yapılı bir bölgede yetişen Coşkun, BW Farm macerasının ardından Park View Academy'de eğitimini sürdürürken aynı zamanda Tottenham takımında da futbolunu oynar.2009 yılında bir Norwich City denemesi olur ancak Tottenham'a geri döner.

Kendisine övgü kazandıran bir başarısı da vardır, futbolu dışında. Londra Gençlik Oyunlarında 800 m şampiyonu olur.Atletik yapısının başarısını onaylayan bu aktivitesi onun için "yeni Aaron Lenon" yorumları yapılmasına bile neden olur.

2004 yılında yani Coşkun henüz 13 yaşında iken onu izlemiş olan bir Türk futbol gezginin kendisi hakkında ki sözlerine kulak verelim ; "Bu Çocuğa güvenip şans verenler bir gün mutlaka kazanacaktır. Onu görmezden gelenler ise zaten bu işten anlamıyorlardır. 2004 Yılında ben Londra’da iken bir yakınım sayesinde Tottenham’ın maçına gittim ve burada Coşkun’u çıplak gözle seyretme fırsatı buldum. Ayağını bir raket gibi kullanan bu arkadaşımız takım içerisinde en küçük oyuncu olmasına rağmen duran bütün topları o kullanıyor arkadaşlarına harika ara topları atıyordu en önemlisi oyunu aklıyla oynuyordu.Bu çocuk geleceğin Gerard’ı olabilir lütfen bu yetenekleri kaybetmeyelim. Saygılar."

Coşkun hakkında yazı yazmamın sebebine gelirsek.Kişisel olarak bir Tottenham sempatizanı olduğum için takım hakkında yeterli düzeyde bilgiye sahip olduğumu iddaa edebilirim.Bir zamanlar, bir süre A takımını takip etmeyi bırakıp (malum düşüş zamanları, Ramos sağolsun) alt kadroların maçlarını takip etmiştim. O zamanlar gözüme ilişmişti Coşkun'un ismi. Gerçi ben daha çok Adel Taarabt, Tomas Pekhart gibi isimler için takip ediyordum ama Coşkun Ekim ismini de hasbelkadar gördüm. Kendisi hakkında yukarıda da dediğim gibi, takımın sıkı takipçisi ve aralarında YİD ARMY üyelerinin de bulunduğu bir kesim yeni Aaron yakıştırması yapmıştı forumların birinde.

Şimdi bu çocuk Demirspor'umuzda. Umarım kendisini izleyip hayran kalınan günlerdeki futbolu hâla devam ediyordur. Ben canlı canlı izlemiş olmasam da ona kanım kaynak durumda. Güveniyorum, başarmasını istiyorum. Zaman bakalım bize ne gösterecek.

9 yorum:

MiTo1940 dedi ki...

Kalbimden gelen ses bu çocuk "FOFO RUHLU" olacak diyor !

Onur Tireng dedi ki...

Çocuğun yüzü de , sicili de temiz neden olmasın ? :) İnşallah büyük işler yapar hem kendi hem de takımımız adına !

Unknown dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Unknown dedi ki...

Gelirken Gareth Bale'ı da yanında getirseymiş ya! Sol bek için Kadir Keleş'e iyi bir alternatif olurdu. :D

Şaka bir yana, hoş gelmiş takımımıza. Hem 800 metredeki şampiyonluğu ve süratiyle Aaron Lennon'a benzetilişi, hem duran toplardaki ustalığı, oyun zekası, ayağını raket gibi kullanması ve ara paslarıyla Gerrard'a benzetilişi... İlginç bir şeymiş. İzleyelim, görelim.

türkayADS dedi ki...

Gelişi kesin mi? Ben rastlamadım böyle bir isme

MiTo1940 dedi ki...

Antreman forması ile kendisini sahada gördüm :)

burri dedi ki...

bu çocuk bizim takımdaysa google a yazınca tff den oyuncu profili niye çıkmıyor...

MiTo1940 dedi ki...

Spor01 de görmüştüm haberi, antreman a çıktığını biliyorum ancak daha sonra ne oldu bilmiyorum... Demirspor bu takımın adı göndermişlerdir geri ne olacak ki :)

lazmorinyo dedi ki...

http://trabzonspor.org.tr/default.asp?Sayfa=HaberDetay&IND=6308#Icerik