8 Mart 2013 Cuma

Türkiye'de "KADIN" olmak

Bu soruya ülkemizdeki kadınların her biri farklı yorum getiriyor ama ana fikir bu ülkede kadın olmak zor...
 Peki neden bu ülkede kadın olmak bu kadar zor ?
 Cevabı sosyal ahlakın çökmüş olması elbette. Kocalar eşlerine baskı uyguluyor, babalar kızlarına, ağabeyler kız kardeşlerine ve hatta erkek evlatlar annelerine... Bu baskı günümüzde psikolojik düzeyden, fiziksel düzeye ilerlemiş durumda...

 DAYAK !
Ülkemizdeki her 3 kadından ikisi hayatında en az bir defa az önce saydığımız erkek karakterlerinden birinden şiddet görüyor... Eğer günlük gazetelerdeki 2. sayfada bulunan ünlülerin yaşamı sayfasını okumaktan vazgeçip 3. sayfadaki ünsüzlerin ölümünü okursak bu söylediğime hak verilir...
Adam (!) 10 yaşındaki oğlunun yanında eşini 13 defa bıçaklayarak öldürüyor.
Adam (!) Hakimin boşamadığı "Evliliğiniz bitmesin" dediği eşini 12 gün sonra 72 bıçak darbesiyle öldürdü.
Adam (!) 60 küsürlerindeki annesini döverek altın dişini söküyor...
Adam (!) 13 - 14 yaşındaki kızını damat ile yaptığı anlaşma ile "5000 TL karşılığında sattım." diyerek yazıyor ve imzalıyor.
Adam (!) Eve gelirken kahvehanenin önünden geçiyor diye annesini hastanelik ediyor...
Bunun gibi örnekler çoğaltılarak gider. Ülkemizdeki kadınlara yönelik bu hareketler sadece şahıs olarak değil kurumsal olarak da sürdürülmekte. Emniyet Müdürlükleri de bunlara örnektir. Bir kadın "Kocam beni dövüyor, öldürecek diye korkuyorum." diyor. Polis memuru da -o da erkek!- "Kocadır döver bir şey olmaz." diyor. Bu tam 3 defa gerçekleşiyor ve 4. şikayet vuku bulmadan kadın, koca şiddetiyle can veriyor. İlgili memurlara açılan soruşturma ne oldu sonucunu bilmiyorum. Ama tahmini zor değil hak verirsiniz ki...
 TECAVÜZ !
Yolda yürüyorum ve karşıdan gelen karşıcinsimin yanımdan geçtiği sırada çekinerek omuzlarını düşürdüğünü başını yere eğdiğini gördüm. Bayanın yanımdan geçerken bana öyle tavır sergilemesi hemcinslerimin yaptıklarından dolayıdır. Gözle, elle ve lafla yapılan tacizlerin haddi hesabı yok.
Çoğumuz anımsarız N.Ç.'yi... 13 yaşındaydı ve 26 kişinin tecavüzüne uğramıştı. -Yazmaktan utanıyorum bu kısmı kardeşlerim.- Bu kardeşimiz tecavüzden sonra sadece bir koltuğa oturabilmek için tam 3 hafta boyunca anüs bölgesinden ameliyat ve bir çok cerrahi operasyon yapıldı... 26 kişinin hepsinin adı tek tek biliniyor ve hepsi de dışarıda. -İsimlerini vermem bloğumuz için uygun olmaz ama internette çok rahat bulunabilir.-
N.Ç. davasının sonucu ise ülkemiz için rezalet !!!
"...İlişki sırasında N.Ç. adlı kişinin 'Ah' gibi sesler çıkarması gösteriyor ki kendisi bu ilişkiye isteğiyle girmiştir..."
26 kişi dışarıda ve N.Ç. sadece koltuğa oturabilmek için 3 hafta tedavi gördü.
 Zulmü yapan hep erkek, suçlu olan hep kadın... Kardeşlerim ben bu ülkede erkekliğimden de ve Devletimizin kadını koruyamamasından utanıyorum. "Kadınlar cehennemlik, onların hepsini yakmalıyız."  diyen insancıklar tanıyorum... Bugün dünya emekçi kadınlar günü ve ülkemizde sadece erkeler, köleler ve çocuklar olduğu için bu gün kutlanmamakta... Söylemek istediğim çok şey var ama kimsenin başını da ağrıtmak istemem.

Bizi bugünlere sürükleyen herkese yazıklar olsun...
"Dünya yerinden oynar, kadınlar özgür olsa.."
Sevgi, Saygı, Bağlılık kardeşlerim ve değerli renktaşlarım.
İnançlarımızla !

Hiç yorum yok: