5 Ekim 2009 Pazartesi

SÖZ ŞİMDİ BİZDE (GECEKONDU)!!!

İzlediğim Ankaragücü-Galatasaray Maçı sonrası hemen koyuldum benim o kahrımı çeken bilgisayarımın başına gözlerim sürekli Ankaragücüne aşık birisini aradı ve sonunda buldu... Tanışma faslından sonra biraz tribünler ve futbol üzerine muhabbete koyulduk...

Buyrun...

Mito: Öncelikle Galatasaray galibiyetinden dolayı çok mutlu olduğunuzu söyleyebilirmiyim...
Gecekondu
: Tabi Tüm galibiyetlerde olduğu gibi Galatasaray galibiyeti de beni aşırı mutlu etti... Ki bunu bir istanbul takımına karşı söylemek benidaha da mutlu ediyor...

Mito: Direk olarak ilk cümlenizde Anti-İstanbul düşüncesini ortaya koydunuz...
Gecekondu
: Bunu şu şekilde değerlendirmek gerekir... Feminist birisini siz erkek düşmanı olarak görmüyorsunuz erkek ile kadının eşit olmasını isteyen bir kişi olarak görüyorsunuz; buda aynı şekilde Anti-İstanbul söylemi düşmanlık değil eşitlik isteme tamlamasıdır...

Mito: İstanbuldaki maçlarınızda size ayrılan kısmın dolduğunu görmek mümkün...Fakat 3 büyükler diye nitelendirilen takımların anadolu takımlarının stadlarında tribünlerin büyük bir çoğunluğunu sağlamaları sizi rahatsız ediyormu?
Gecekondu:
Kesinlikle rahatsız etmiyor. Madem ki bir şehir kedi stadını dolduramıyor o zaman istanbuldan gelen takımın taraftarlarıda o stadı doldurur...Bu böyledir yani... Sen eğer kendi sorununu çözemiyorsan başkası gelip senin sorununu çözer...

Mito: Galatasaray maçı sonrası çıkan olaylar ile alakalı düşünceleriniz nelerdir?
Gecekondu
: Biz Ankaragücü taraftarı olarak misafire her zaman misafir gibi davrandık, Fakat misafir haddini aştığı anda gereken cevabı muhakkak almıştır ve alacaktır... Bu güzelliklerin arasında çıkan olayları konuşmak yersiz olur... sadece çıkan olaylar hazımsızlık sebebiyle çıkmıştır...

Mito: Tribün olaylarına girmişken Bursaspor taraftarı ile sıkı bir dostluğunuz olduğunuzu biliyoruz... Bursaspor-Diyarbakırspor maçı desem...
Gecekondu:
Evet, benimle irtibata geçtiğin anda bir soru sormuştun "tribün görüşüm hakkında" ve ben tribünlerde her türlü olumsuzluğakarşı olduğumu söylemiştim... Bursaspor taraftarı ile ne kadar dostluğumuz olsa dahi bu benim şahsi fikrimdir Diyarbakırspor camiasına yaptıkları büyük bir talihsizlik örneğidir. Hatırlarsanız trt-1 de "nasılsınız?" proğramında Diyarbakıspor taraftarlar derneği bir konuya değinmişti gidilen deplasmanlarda yaşadıkları olumsuzluklarla alakalı. Orada bulunan herkes evet bunların tekrarlanmaması gerekli dedi ve orada kaldı, Gerçekten yazık...

Mito: Peki Ankaraspor ile aranızda bulunan protokol ile ne düşünüyorsun?
Gecekondu:
Vallahi ben protokolden pek anlamam fakat ben genel olarak iki takımın birleşmesine karşıyım. her takımın her camianın belirli bir tarihi vardır sen o tarihi silip yerine başka bir tarih iliştiremezsin...

Mito: Peki Türkiye'de tarihine tam manası ile sahip çıkan bir kulüp varmıdır acaba?
Gecekondu:
Küreselleşen dünyada =) işin espirisi bu ortamda kulübün tarihine sahip çıkması çok zor ama çıkan yokmu elbette vardır... Ama ben bunu büyük takımlarda göremiyorum nedense dillerde hep aynı nağme renk, arma, forma tamam tarihi bunlar oluşturur fakat; tarihin derinliklerine inmek lazımdır... Sen eğer tarihinin derinliklerine inip tarihini tam olarak kavrayabilirsen sen gerçek bir taraftarsındır... zaten kulüpler tarihine sahip çıkmaz onlar vefasızdır, tarihine sahip çıkan, vefalı olan her zaman TARAFTARdır...

Mito: Türkiye'de yaptıkları ile size "Gerçekten Harika" dedirtebilen taraftar topluluğu gözünüze çarptımı?
Gecekondu:
Türkiye'de taraftarlık tek düzelik gibime geliyor... yani klasik şeyler, desibel rekorları kırmak olabilir, fakat tribünsel hareketi, sivil toplum hareketi olarak kullanan bir taraftar topluluğu göremedim... diyebilirsiniz ki Çarşı... ben de size diyebilirim ki çarşı pankartını açar 1 mayıs'ına katılır hayatı akıp gider... kaçını bir sosyal yardım çatısı altında gördük, film sonlarına çarşı yazmakla olmaz bu işler...

Mito: Son olarak ne söylemek istersiniz?
Gecekondu
: Bir Adana Demirspor lu ile tanıştığıma memnun oldum... Taraftarınızın namını zaten biliyordum, o taraftarın içerisinde birisi ile konuşmak da nasib oldu... Türkiye'de tüm olumsuzluklardan arınmış, şiddet merakı olmayan insanlarla beraber tribünler dolup taşsın... Hep renkler kazansın... Livorno maçına gelemedim ama Lazio yu getirirseniz muhakkak geleceğim... teşekkür ettim...

Mito: Beni kırmayıp hiç tanımadığın birisi ile sohbet edebilme cesareti gösterdiğin için TEŞEKKÜR EDERİM...

4 yorum:

talha dedi ki...

eline koluna sağlık erdi abi sizleri seviyorum adanadan talha en kısa zamanda istemilen sayıya ulaşmanınızı temenni ederim

Semt Aşığı dedi ki...

ilk olarak kırmızı çok hatalı bi seçimdi.

Ardındanda bu liberal tribüncüleri naıl bir araya topluyorsun anlamadım:)

kısa tutuyorsun sani eline sağlık adı damağımızda kalıyor.

Mito dedi ki...

Kırmızıyı seçmem senden esinlendiğim içindi...

Liberal tribüncüler kısa bir araştırmadan sonra ortaya çıkıyor...

Kısa sürmesinin nedeni soru sorma kabiliyetimin fazla iyi olmadığındandır... :)

Anıl dedi ki...

Gecekondu taraftarına her zaman saygım vardır, bu röportajda gerçekten çok güzel olmuş..
Tebrik ederim.