3 Nisan 2013 Çarşamba

"Kim daha Demirsporlu ?! "

 Geçenlerde samimi olduğum bir arkadaşım bana "Ben senden daha Demirsporlu'yum." dedi.
"Ben senden daha Demirsporlu'yum."
Bizim gibiler için hazmı zor bir ithaf.
Sebeplerini şöyle sıraladı...
1) Benden daha eski Demirsporlu'ymuş, babası onu tâa çocukluğundan beri maçlara götürüyormuş.
2) Tribün kültürü fazlaymış, benden daha çok maça gitmiş.
3) Deplasmana aşikârmış, benden çok daha fazla gitmiş.
4) Ve de çocukluğundan beri bir Demirspor forması var.

Beni gözüne rakip olarak kestiren samimi arkadaşım bu değer notlarını bana tek tek söyledi. Hakkını vermek gerek sağlam rakip çıktı karşıma. Olaya kendi yorumumu katmadan bu arkadaşımın kriterleri çerçevesinde ben de ne kadar Demirspor'lu olduğumu arkadaşım gibi sebepleriyle beraber sıralayayım;

1) Ben o kadar eski Demirspor'lu değilim. Babam işçiydi ve ancak evi geçindirmeye yetiyordu geliri, beni hiç çocukluğumda maça götür(e)medi.
2) Pek tribün kültürüm yoktur. Ben o kadar maça gidemedim, Orta okul 2' den beri çalışıyorum hiç zamanım olmadı. İlk maçıma lise yıllarında gidebildim.
3)Deplasman maçlarına aşikâr değilim, ilk deplasmanıma üniversitede gidebildim.
4)Ve son olarak ilk formamı işe başladıktan sonra aldım...

Evet kriterler ve neticeleri ortada artık takdir size kalmış. Hadi bakalım "Kim daha Demirspor'lu !"
Dostluklarla !

2 yorum:

Adsız dedi ki...

Sevgili Kamo,
Senin mazeretlerinin benzerlerini biz de çocukluğumuzda az çok yaşadık. Ancak bizim çocukluğumuzun ve delikanlılığımızın ilk çağlarının geçtiği 70'li yıllarda maçlarda içeri girmek için her yolu denerdik. 13.30'da başlayacak maça duvardan, tuvaletlerden girmek için sabah 6.00'da evden çıkar yola düşerdik. Bu denemeleri başaramaz isek o zaman da mahallemizin büyüklerini bekleyip onlarla girmek, oda olmazsa hiç tanımadığımız bir başka abimize yalvarıp bizi de içeri almasını isterdik. Bunları senin mazeretini kabul etmediğim anlamınada algılama. Demirsporlu olmak her zaman ayrıcalıktır. Nasıl örneğin parasızlığın azı çoğu olmazsa Demirspor'luluğun da azı çoğu olmaz. Zaten Demirsporlu olmak doğuştan olduğu için az Demirsporlu çok Demirsporlu diye değil, yaşlı Demirsporlu, genç Demirsporlu diye nitelendirmek gerekir diye düşünüyorum.

Kamo dedi ki...

Sevgili Adsız,
Açıklamanız için ve aynı zamanda olaya bakış açınız için teşekkür ederim. Sizin gibi büyüklerimizden bu ve benzeri anıları dinlediğimiz zamanlar çok oldu. Genç ve yaşlı Demirsporlu sınıflandırmasını içini nitelik olarak doldurabildiğimiz oranda uygun bir sınıflandırma olacaktır. Hem bu sayede yeni nesil arasında bir ikilem oluşmayacaktır. Blog'a ilginize ve yorumunuza çok teşekkür eder, iyi günler dilerim.
Dostluklarla !