29 Ocak 2010 Cuma

KİLİT !

ekşi sözlük'te "sözcükçüler'in televizyona çıkma hikayeleri" başlığı altında bir konu açılmış... anavarza1940'ın KİLİT konuşması :)sene... birkaç sene önce. yer adana 5 ocak stadı civarı.
adana demirspor - mersin idmanyurdu maçı öncesi, stat çevresinde demleniyoruz arkadaşlarla. belki çoğunuz bilmez, adana demirspor mersin idmanyurdu rekabeti bir galatasaray fenerbahçe rekabeti, bir göztepe karşıyaka rekabeti gibidir. eksiği yoktur hatta sıcağın getirdiği asabiyet sonucu fazlası bile vardır.
neyse, konuyu dağıtmayalım; arkadaşlarla demleniyoruz bir köşede. demleniyoruz dediysem, öküz gibi içiyoruz. efes ekstra'larla başlayan güne, bir arkadaşın şişe şişe votka ve 2-3 poşet dolusu çileği ve tüm bunlara ilaveten paket paket çikolatayı önümüze yığmasıyla mest olmuşuz resmen. sevgiliyle baş başayken kurulacak bir alkol sofrasını, stat kenarında bir kaldırıma kurmuşuz 5 tane adam. bir değişik hallerdeyiz.
daha maçın başlamasına ve mersinlilerin gelmesine saatler var. ileride bir hareketliliktir başlıyor. önümdeki cezbedici sofra ve bünyedeki limitsiz yerli-yabancı içkinin de etkisiyle önemsemiyorum olup biteni.
5 dakika geçiyor geçmiyor, o zamanlar adana demirspor taraftarlar derneği başkanı olan abimiz yanımıza geliyor. televizyona röportaj verecek, ağzı laf yapan bir adam bulmak için.
bunu söyledikten sonra giderek bana yaklaşıyor. votkadan bir yudum alıyorum. biraz daha yaklaşıyor, ben çileğe abanıyorum. iyice dibime geliyor ve ağzımda votkaya bulanmış acımsı bir çikolata parçası varken o utanç verici anların fitilini ateşliyor başkan...

- anavarza1940, gel televizyondan seni istiyorlar.
- abi etme, tutma, gözünü seveyim. kafam olmuş bir milyon, ne konuşayım ben şimdi?
- olsun sen söylersin işte birşeyler. benim de kafam güzel.
- abi bak saçmalar dururum, bütün camia rezil olur yeminle.
- olsun olsun, sıkışırsan mersine itele, geç.

derken burnumun dibinde bir kamera, bir mikrofon ve dünyanın en murt suratlı spikeri geliyor.

spiker: s
ben: b

s: evet, bildiğimiz gibi çok önemli bir karşılaşma oynanacak bugün, maç hakkında görüşlerinizi alabilir miyiz? takımınıza güveniyor musunuz?
b: sizin de gördüğünüz gibi, burada inanan bir topluluk duruyor. şimşekler grubu olarak biz bu maçın öneminin farkındayız. gerçekten kilit bir maç.

(o alkollü kafayla, kilit kelimesinin çok vurucu, çok etkileyici bir kelime olduğuna inandırdım kendimi bir anda. fakat nereden bilebilirdim, o kilit kelimesinin beni adeta esir alacağını)
-röportajın devamı-

b: büyük adana demirspor taraftarının da bu gibi kilit maçlarda takımını son derece iyi desteklediğini biliyoruz. daha önce de birçok kilit maçlarımız oldu ve bizler tüm bu kilitleri açmasını bildik. takımımızın arkasında bir itici güç olacak ve bu kilidi açaçağız. bu kilidi açtıktan sonra önümüzde başka kilitler de olacaktır fakat bu inananlar ordusunda tüm bu kilitleri açacak güç var.

(şu anda aklıma gelmeyen farklı farklı varyasyonlarla da anlatmış ve kilit anlatımımı zenginleştirmiş olabilirim o röportajda. ama yukarıda yazdıklarımın hepsini söylemiş olduğumu biliyorum)

sonuç;
maçı kazanamadık ve o kilidi açamadık. tamam, tribünde mükemmeldik gerçekten, fakat sahada işler iyi gitmedi.
işin kötüsü, kendimi bildim bileli oynadığımız kilit maçların %90'ını kazanamamışızdır.

ama her ne olursa olsun.
(bkz: kafana göre adana demir)

Hiç yorum yok: