28 Ağustos 2009 Cuma

SÖZ ŞİMDİ BİZDE (CADDE)

Biraz Geç oldu ama...
Kaldığımız yerden devam ediyoruz…
Yine Kendi memleketinin takımına gönül vermiş birini bulduk ve muhabbete başladık… “Cadde” nickli Yozgatspor taraftarı ile yaptığımız röportaj Buyurun…


-Yozgat’ın o -20 lerde olan hava şartlarında dahi Takımınızı destekleyebilme cesaretini gösterebildiğiniz için öncelikle Tebrik ederim…

-Teşekkür ederim… Olması Gerekende Bu değil mi sizce… Yani -20 derecede futbolcu çıkıp topunu oynayacak, sen ise sadece güneşli havalarda stresini atmaya gideceksin maçlara… Eğer Seyirci değil Taraftar isen en olumsuz günü seçersin takımını daha iyi destekleyebilmek için… Benim düşüncem bu yönde…

-Yozgat ta “Kendi Memleketinin Takımını Tutmak” Deyimi sahipleniyor mu peki?

-Tam manası ile sahipleniyor diyemem… Çünkü Yozgat’ta Tribün Kültürü tam oturabilmiş değil yerine… Hangi takımlısın sorusuna Yozgatspor denilebilir ama Deplasmana Otobüs kaldırılacak yardım diyorsun; Kimseden ses çıkmaz…

- Anlıyorum… Yozgatspor bir zamanlar Takım olarak da tribün olarak da çok iyiydi yanlış hatırlamıyorsam… Ne oldu da değişti bunlar…

-Doğru Hatırlıyorsunuz… Hangi takım taraftarı ile konuşursanız konuşun; Size takımının bir zamanlar diye başlayan tarihini sıralayacaktır… Yozgat’ta da aynı şekle bir zamanlar 3 büyükler diye tabir edilen takımlar çekinebiliyorlardı bu deplasmandan… Bakın o zaman tribünler fulken şu anda Taraftar değil seyirci geliyor maça… Buda Tekrardan Yozgat’ta Tribün kültürünün oturtulamadığına bir delildir sanırım…

- Benim Gördüğüm kadarı ile maçlarınızda karşılıklı iki tribünde de taraftar grubu var, bu durum tribün kültürü oluşmasında bir sakınca arz etmiyor mu? Potansiyel açısından…

- Türkiye’de bulunan Tribün gruplarında sizlerde iyi bilirsiniz ki; Tribün Reisine tabi olunur… Ben şimdi burada Karşı grubu eleştirip biz onlarla anlaşamayız demek yerine topu Tribün Reislerine atmayı daha uygun görüyorum… Ama şahsi düşüncemi sorar iseniz; Bir Takımın Birden fazla Taraftar Grubu olması hoşuma gitmiyor…

-Her Konuştuğumuz arkadaşa soruyoruz… Türkiye’de Tribünlere Objektif olarak baktığınızda Hangi takım taraftarına “Taraftar dediğin böyle olur.” Diyebilirsiniz?

- Artık ezberlenmiş bir kelime ama zannedersem “Çarşı”… Fakat şöyle bir faktör de var ki… Beşiktaş Süper ligde değil de 2. veya 3. ligde mücadele etse yine Çarşı dan bu kadar söz eder miydik… Mesela Benimle konuştuğunuz için söylemiyorum bunu ama… Adana Demirspor Taraftarını bundan 2 sene öncesinden itibaren takip ediyorum ve hayranlıkla izliyorum… Şimdi siz karşılaştırın 2.ligde kale arkasında bağıran çocuklar ile Kapalı Tribünü mesken edinmiş Türkiye’nin herbir tarafından gelen taraftar topluluğunu…

-2 sene öncesinden itibaren takip ettiğinizi söylüyorsunuz Demirspor Taraftarını varmı bir sebebi?

- 2007 yılında Adana Demirsporlu Bir arkadaş ile tanışmıştım… Hala hediye ettiği atkıyı saklarım… Takip etmemim nedeni bu… Ondan emanet yani Demirspor bana…

-Son olarak Tribün konusunda söylemek istediğiniz bir şey var mı?

- Türkiye’de Taraftar=Holigan, Serseri, Cahil eşleştirmesini yapan zihniyet silinmedikçe hiçbir çözüme ulaşılamayacağı gibi; 3 Büyükler diye hitap edilen takım taraftarlarına özenilmeye devam edilirse GFB, ultrAslan, Çarşı İngiltere’ye uçaklarla gider… Yüreği Memleketinin Takımı ile yanan kardeşim; 3 saatlik deplasmana otobüs bulamaz…

-TebeVolimo Ekibi olarak bize vakit ayırdığınız için teşekkür ediyoruz… Güzel düşüncelerinizin gerçekleşeceği inancındayız… Saygılar…

2 yorum:

Semt Aşığı dedi ki...

-Bir spor klübü bulunduğu lokasyonun insanlarına yarar sağlamak amaçlı kurulur.Bende bu işin bi parçası olduğunu düşünüyorum aslında ama hep yumurtamı tavukdan tavukmu yumurtadan diye bir soru var aklımda.Spor klübü mü bizim için var biz mi spor klübü için?
-Yozgatta sponsor zamanı yönetimden bakılan taraftar çok olduğu için eski günlerde daha iyiydi kimse dile getirmek istemez kendi tribünleri için bu lafları gayet normal.2 grup olması ilginç.Biri birinin altında neden ilerleyemez anlamış değilim.
-Otobüs bulmak,otobüse para aramak zihniyeti artık geride kaldı.3000 tl ye bir otobüs deplasman yapar.50 kişiye bölersin parasını gidersin.Gerçekden seviyosan 2 haftada 1 kere 70-80 tl ni ayırırsın takımına ben buna inanıyorum.

Ben bu bölümü çok seviyorum..

MiTo1940 dedi ki...

Bu bölümde seni seviyor... :)