23 Şubat 2015 Pazartesi

Açıklama..

Sayın: ARÇELİK A.Ş. Yatırımcı İlişkileri;

Dr.Fatih Kemal Ebiçlioğlu (GMY – Finansman ve Mali İşler) ve,
Doğan Korkmaz (Finansman Direktörü), dikkatlerine.

BEŞİKTAŞ FUTBOL YATIRIMLARI SANAYİ VE TİCARET A.Ş. / BJKAS 'nin 26.12.2013 tarihli KAP açıklaması ile duyurduğu; 2014/2015 sezonundan başlamak üzere gerçekleştirilen BEKO markası, forma sırt sponsorluğu çerçevesinde hazırlanan ve TV, internet gibi iletişim araçları ile halka ulaştırılan görsel/video reklamınızda yer alan “ – Biz bu formayla bir maçta 10 gol attık. “ repliği ile Adana Demirspor Kulübü, taraftarları ve tüm Adana Demirspor camiasının “ – Etik Davranış Kuralları “ nıza da aykırı olarak rencide edildiğine inanıyor ve haklı olarak KURUMSAL bir ÖZÜR açıklaması bekliyoruz.

Camiamıza bir gönderme içeren bu reklamda yer alan repliğin; Kurumunuz internet sitesindeki “– Etik Davranış Kuralları” içerisinde yer alan “ - Bu suretle ulusal ve küresel çapta, müşterileri, hissedarları, çalışanları, tedarikçileri, bayileri ve yetkili servisleri -kısaca tüm paydaşları- için güvenilirlik, devamlılık ve saygınlık simgesi olmayı hedefler. “ söylemine aykırı bir şekilde ulusal ve küresel düşünmeksizin, tamamen yapılan sponsorluk sözleşmesi çerçevesinde, elde edilmesi beklenen ticari karı gözeterek hazırlandığı çok açık ortada olan bu reklamın, gerek Adana ili içersinde yerleşik gerekse Yurt İçi ve Yurt dışında bulunan tüm Adana Demirsporlu’ları rencide ettiği tartışmasız bir gerçektir.

Müşteri ve Hissedarlarınızın sadece İstanbul’da ikamet etmekte olan Beşiktaş Futbol Yatırımları Sanayi ve Ticaret A.Ş. ‘ mensuplarından oluşmadığı gerçeği de göz önünde bulundurulduğunda; Arçelik A.Ş. gibi köklü bir kurumun markası olan BEKO ‘nun; Türkiye’nin büyük ve önde gelen şehirlerinden Adana’da bu reklam dolayısı ile itibar kaybetmesi hiç kimsenin olmasını isteyeceği bir durum değildir.

Bu bildiri ile amacımız hiç kimsenin sportif anlamda elde ettiği başarıyı itibarsızlaştırmak değil bunu halka açık, ulusal ve küresel olduğunu iddia eden bir kurumun ticari menfaat amaçlı olarak kullanmasından duyduğumuz rahatsızlığı dile getirmek ve camiamızın haklarını savunmaktan ibarettir.

Bu bağlamda; “Kurumsal Özür” talebimizi tekraren, bu özür-açıklamanın gerçekleşmemesi durumunda gerek yazılı, gerekse sözlü basın açıklamaları ile internet ve sosyal medyanın sağladığı tüm imkanlar ile ve PTT 1.Ligde Şampiyonluk yolunda ilerleyen Adana Demirspor ‘un maçlarında tribünlerde; tüm yasal ve demokratik protesto – boykot haklarımızı kullanarak Adana Demirspor adına ve Camiamıza sahip çıkacağımızı tarafınıza bildiririz.

Saygılarımızla.

Hiç yorum yok: